Hem »

iLOQ Home FAQ
Problem att komma igång med appen ?

Om du har en iPhone och inte kommer vidare från detta steg efter att du har blivit inbjuden.
1. Avinstallera appen.
2. Gör en ”hård omstart” av din telefon (obs inte en vanlig omstart).
3. Kontakta oss för att få en ny inbjudan till appen.
4. Klicka på länken i det SMS du får och installera appen.
1. Avinstallera appen.
2. Gör en ”hård omstart” av din telefon (obs inte en vanlig omstart).
3. Kontakta oss för att få en ny inbjudan till appen.
4. Klicka på länken i det SMS du får och installera appen.
obs! kräver att du är huvudanvändare och redan är registrerad i systemet.
– Om du inte är registrerad kontakta föreningen för att få access till appen.
– Är du inte huvudanvändare ber du familjemedlemmen som är det att skicka en inbjudan till dig på nytt.
Snabbinfo iLOQ Home
HuvudanvändareVarje lägenhet har en (1) huvudanvändare, för att kunna lägga till en huvudanvändare krävs ett
mobilnummer och en epost. Huvudanvändaren är sedan den som ansvarar för att lägga till övriga
användare för sin egen lägenhet, detta görs i appen. Detta kan alltså INTE göras av någon annan än
huvudanvändaren. För att lägga till fler användare utöver huvudanvändaren, måste det finnas nycklar
kopplade och uppdaterade till lägenheten, dessa nycklar ser man under nyckelfliken i appen. För att
uppdatera nycklar lägger man dom mot valfri kortläsare i systemet, eller uppdaterar via NFCn i sin
telefon.
Underanvändare
För att lägga till flera användare till sin lägenhet måste man vara huvudanvändare. Man kan endast lägga
till så många användare som man har registrerade nycklar på lägenheten, antalet nycklar ser man under
nyckelfliken i appen. Stämmer inte antalet nycklar i appen med verkligheten så måste man uppdatera
nycklarna för att dom skall dyka upp, detta gör man genom att lägga nyckelgreppet mot valfri kortläsare i
er fastighet eller via NFCn i telefonen.
OBS Använd +46 när ni skriver in telefonnummer, annars kommer en aktiveringskod EJ att skickas
Nycklar
I appen kan man se antalet nycklar för sin lägenhet om man är huvudanvändare. Stämmer inte antalet
nycklar i appen med det antal man har i verkligheten så behöver man uppdatera nycklarna, detta gör man
genom att hålla nyckelgreppet mot valfri kortläsare i fastigheten eller uppdaterar genom iloq-appen och
sin telefons NFC.
Vi appen kan man också blockera sina nycklar om man tappat bort en, dock kan man INTE avblockera,
detta kan endast systemadmin för ert system göra. För att underlätta en eventuell blockering av nyckel
rekommenderar vi att ni går in och döper om nycklarna för respektive familjemedlem för att enkelt kunna
identifiera vilken nyckel som eventuellt försvunnit.